Podem encendre una bombeta amb aigua? - 12 MEP

Objectius

- Que l’alumnat experimenti i descobreix si l’aigua és conductora de l'electricitat. - Crear un circuit elèctric on l’aigua sigui la conductora de l’electricitat. - Crear conclusions pròpies i prèvies a les finals.

Com ho fem?

-- Primer, plantejarem a l'alumnat un seguit de qüestions per tal que comencin a iniciar-se en el tema. - Després, en grup de 4 o 5 persones proposaran diverses hipòtesis sobre quin tipus d'aigua creuen que serà la més conductora, l'aigua destil·lada, l'aigua de l'aixeta o bé, l'aigua amb sal. - A continuació, muntarem el circuit elèctric i comprovarem si les hipòtesis plantejades es confirmen. - Finalment, entre tots reflexionarem sobre el que hem fet i n'extraurem unes conclusions.

Què observem?

Observarem si l'aigua és conductora de l'electricitat i si és així, quin tipus d'aigua ho és més.

Els conceptes científics

Els conceptes científics treballats en aquest esperiment són: L'electricitat, la conductivitat elèctrica i el circuit elèctric

Per saber-ne més

Per saber-ne més, podeu consultar el treball adjunt, on també hi trobareu una fitxa per fer el seguiment de l'experiment.

Fitxers adjunts

Nivell a qui s'adreça

Cicle superior de l'educació primària

Material

  • 3 cables amb pinces
  • 1 pila
  • 2 clips
  • 1 bombeta
  • 1 got amb aigua destil·lada
  • 1 got amb aigua de l'aixeta
  • 1 got amb aigua i sal

Infraestructura necessària i precaucions

  • Un espai ampli i estable
  • L'espai no ha d'estar molt il·luminat per veure si la bombeta s'encén o no
  • El moment de posar els clips a l'aigua, és important que només se submergeixin aquests i no els cables
  • Hem d'anar en precaució a l'hora de tocar els cables si tenim les mans molles

Centre educatiu / Entitat

Facultat d'Educació i Psicologia. Universitat de Girona

Proposta de

  • Gisela Oliveras
  • Maria Trota
  • Gemma Teixidó
  • Dhanya Teixidor
  • Mireia Paris

Descriptors

  • #cicle superior
  • #electricitat