Podem encendre una bombeta amb aigua? - 12 MEP
Objectius
- Que l’alumnat experimenti i descobreix si l’aigua és conductora de l'electricitat. - Crear un circuit elèctric on l’aigua sigui la conductora de l’electricitat. - Crear conclusions pròpies i prèvies a les finals.
Com ho fem?
-- Primer, plantejarem a l'alumnat un seguit de qüestions per tal que comencin a iniciar-se en el tema. - Després, en grup de 4 o 5 persones proposaran diverses hipòtesis sobre quin tipus d'aigua creuen que serà la més conductora, l'aigua destil·lada, l'aigua de l'aixeta o bé, l'aigua amb sal. - A continuació, muntarem el circuit elèctric i comprovarem si les hipòtesis plantejades es confirmen. - Finalment, entre tots reflexionarem sobre el que hem fet i n'extraurem unes conclusions.
Què observem?
Observarem si l'aigua és conductora de l'electricitat i si és així, quin tipus d'aigua ho és més.
Els conceptes científics
Els conceptes científics treballats en aquest esperiment són: L'electricitat, la conductivitat elèctrica i el circuit elèctric
Per saber-ne més
Per saber-ne més, podeu consultar el treball adjunt, on també hi trobareu una fitxa per fer el seguiment de l'experiment.
Fitxers adjunts
Nivell a qui s'adreça
Cicle superior de l'educació primària
Material
- 3 cables amb pinces
- 1 pila
- 2 clips
- 1 bombeta
- 1 got amb aigua destil·lada
- 1 got amb aigua de l'aixeta
- 1 got amb aigua i sal
Infraestructura necessària i precaucions
- Un espai ampli i estable
- L'espai no ha d'estar molt il·luminat per veure si la bombeta s'encén o no
- El moment de posar els clips a l'aigua, és important que només se submergeixin aquests i no els cables
- Hem d'anar en precaució a l'hora de tocar els cables si tenim les mans molles
Centre educatiu / Entitat
Facultat d'Educació i Psicologia. Universitat de Girona
Proposta de
- Gisela Oliveras
- Maria Trota
- Gemma Teixidó
- Dhanya Teixidor
- Mireia Paris
Descriptors
- #cicle superior
- #electricitat