Per què es flota en el mar Mort? - 5 DT
Objectius
1. Conèixer el concepte de dissolució. 2. Comprendre les propietats de la sal. 3. Comparar la composició de sal dels diferents mars.
Com ho fem?
Proposta mitjançant el mètode científic on els alumnes investigaran i aprendran sobre les dissolucions i com la sal afecta la flotabilitat dels cossos seguint el fil conductor d'un conte. Durant el procés es tenen en compte les hipòtesis dels alumnes per posteriorment comprovar-les amb els resultats obtinguts de l'experimentació.
Què observem?
Observarem diferents tipus de dissolucions i en aquestes escollirem quina pertany a la composició dels mars. Un cop identificat, es treballa la composició de la sal dels diferents mars per tal d'observar com la quantitat de sal afecta la flotabilitat dels cossos.
Els conceptes científics
- Les fases d’una investigació (plantejament del problema, observació, creació d’hipòtesis, experimentació i comprovació, conclusions i resposta al problema). - Les propietats de la sal i la salinitat. - Les dissolucions (concepte i classificació). - La composició dels diferents mars i la saturació del Mar Mort. - L’elaboració d’un recull d’informació (fitxes).
Per saber-ne més
La primera activitat: Creem hipòtesis de la flotabilitat dels mars. Segona activitat: Fem dissolucions. Tercera activitat: Representem els diferents mars.
Fitxers adjunts
Nivell a qui s'adreça
Cicle superior de l'educació primària
Material
- Vasos
- Aigua
- Varetes (culleres)
- Conte https://www.storyjumper.com/book/read/103820116
- Vídeo sobre el Mar Mort: https://www.youtube.com/watch?v=fBZdnnoOXHQ (a partir del 0:28)
- Nesquik, midó, colorant, sal
- Fitxes annexos al doc
- 4 olives
- Balances
Infraestructura necessària i precaucions
- No és necessari realitzar-ho en un laboratori
Centre educatiu / Entitat
Facultat d'Educació i Psicologia. Universitat de Girona
Proposta de
- Kamini Dutt
- Victoria Gaillardo
- Marta Oliver
- Paula Lorenzo
- Sara Encesa
Descriptors
- #ciclesuperior
- #salinitat